Nowy silnik zaburtowy Suzuki DF250AUN
Gdy marzymy o wędkarskich ekspedycjach na odległe wody, wybierając się w poszukiwaniu tajemniczych łowisk, jednym z kluczowych partnerów staje się nasza łódź z niezawodnym silnikiem zaburtowym. W dzisiejszym artykule skupimy się na jednym z majsterkowiczów w dziedzinie napędów do łodzi – Suzuki DF250AUN. Ten zaawansowany technologicznie silnik to nie tylko źródło mocy, ale także symfonia precyzji i wydajności, dostosowana do potrzeb najbardziej wymagających wędkarzy. Przeanalizujemy, co sprawia, że ten konkretny model wyróżnia się na tle innych, oraz jakie innowacyjne rozwiązania oferuje, by uczynić każdą wyprawę na wodę niezapomnianym doświadczeniem. Gotowi na głębszy zanurzenie w świat Suzuki DF250AUN?
Główne cechy silnika DF250AUN
Nowy projekt górnej pokrywy silnika oraz systemu podwójnych żaluzji przy wlotach powietrza, nowy projekt uchwytów górnej pokrywy
Nowa spodzina
Kształt przedniej części obudowy przekładni oraz umiejscowienie filtrów wody zostało tak zmienione, aby wyeliminować efekt kawitacji przy głębokich skrętach z dużymi prędkościami. Asymetryczna budowa spodziny poprawia stabilność kursową jednostki.
Trwałość i niezawodność
Bezkluczkowy system uruchamiania silnika:
- Uruchom silnik wysyłając do niego szyfrowany kod dostępu z bezkluczykowego pilota.
- Nie jest potrzebny kluczyk zapłonu.
- Jak to działa?
1. Stań w pobliżu konsoli z pilotem w dłoni.
2. Wciśnij przycisk start i gotowe! - Korzyści
– Jeden kluczyk uruchamia
jednocześnie do 6 silników.
– Zabezpieczenie
antykradzieżowe.
Specyfikacja
ROZRUCH | Elektryczny |
ZALECANA WYSOKOŚĆ PAWĘŻY (mm) |
X:635 |
WAGA (kg) | X:289 |
LICZBA ZAWORÓW / GŁOWICA | 24 / DOHC |
UKŁAD ZASILANIA W PALIWO | Elektroniczny wtrysk |
LICZBA CYLINDRÓW | V6 |
POJEMNOŚĆ SKOKOWA (cm³) | 4028 |
MOC MAKSYMALNA (kW/KM) | 183,9/250 |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 9,5:1 |
ŚREDNICA X SKOK (mm) | 98 x 89 |
MAKSYMALNY ZAKRES OBROTÓW (rpm/obr.min) |
5700 – 6300 |
UKŁAD STEROWANIA | Elektroniczny |
POJEMNOŚĆ MISKI OLEJOWEJ (l) |
8 |
ALTERNATOR | 12V 54A |
UKŁAD TRYMU | Ręczny i automatyczny |
MOCOWANIE SILNIKA | Zawias |
PRZEŁOŻENIE | 2,08:1 |
KONTROLA PRACY (SPC) | Elektroniczna |
ZALECANE PALIWO | RON94/AKI89 |
WYBÓR ŚRUB (skok w calach) |
15 – 27 |
Opis jednostki
W sieci polskich dilerów Suzuki Marine debiutuje nowy model silnika zaburtowego DF250AUN, który jest przeznaczony do łodzi na płytkie wody (shallow water) oraz mniejszych łodzi sportowych (bass boat), rekreacyjnych i także tych tak chętnie używanych przez wędkarzy. Nowa 6-cylindrowa jednostka (V-6, pojemność 4 l) pozwala na osiągnięcie dużej prędkości i doskonałej dynamiki na wodzie, a więc gwarantuje szybką zmianę łowiska, przyda się także podczas regat czy wreszcie w codziennej rekreacji.
Konstrukcyjnie nowy model DF250AUN powstał na bazie sprawdzonej jednostki DF250AP. Inżynierowie z Hamamatsu zmienili m.in. wałek rozrządu oraz moduł zapłonowy ECM. Przeróbki objęły także pokrywę silnika, górne mocowanie do pawęży oraz tzw. spodzinę. Osłona silnika ma inny kształt oraz inne wloty powietrza. DF250AUN wyróżnia także atrakcyjny kolor – silnik Suzuki, jest czarny-matowy, oznaczony logotypem „Kuro”. Przekładnia bazuje na rozwiązaniach technicznych modelu DF250S (nie był oferowany na naszym rynku). Przeprojektowana obudowa w przedniej części oraz kształt i umiejscowienie wlotów wody chłodzącej dopasowano do warunków, w których silnik będzie wykorzystywany (przy większych prędkościach) oraz dla zmniejszenia kawitacji. Dodatkowo asymetryczny kształt w dolnej części gwarantuje lepszą stabilność podczas pływania z dużą prędkością. Nowa jednostka Suzuki będzie dostępna wyłącznie z kolumną X i oferowana w cenie od 105 tys. zł
Źródło
SUZUKI MOTOR POLAND SP. Z O.O.
01-378 Warszawa
ul. Połczyńska 10
suzuki.pl